תרפיה במוזיקה בירושלים

תל אביב, ישראל – בית ספר לשעבר לבנות קתוליות, המוקף בבית הספר לבנות קתוליות לשעבר, הפך למועדון האקסקלוסיבי של סוהו האוס. הטכנולוגיה משמשת בישראל לטיפול במוזיקה לילדים ומתבגרים הזקוקים לעזרה בבריאות הנפש.

למידע נוסף על היתרונות של טיפול במוזיקה לילדים ובני נוער עם בעיות נפשיות

מטפלים במוזיקה מנגנים מוסיקה חיה כדי להתאים את הצרכים האישיים של המטופלים על פי גילם, מינם, קבוצת גילם וגורמים אחרים. כדי להשיג יעדים הנעים בין רווחה פיזית ורגשית לבריאות נפשית ופיזית, מטפלים במוזיקה בוחנים את הראיות – על סמך שימוש בטכנולוגיה, כולל האזנה למוסיקה ויצירה אקטיבית – של יצירת מוזיקה. תחומי מחקר הם שימוש בטיפול במוזיקה בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים כמו גם אצל מבוגרים ומבוגרים.

The Lord Taylor Music Therapy הקליניקה הינה חלק ממכון ירושלים למוזיקה עכשווית

הנתמך במענק מטעם משרד הבריאות והשירותים האנושיים בארה"ב (HHS). התרומה למכון למוזיקה עכשווית בירושלים נעשית באמצעות השותפות בין אוניברסיטת ירושלים. ובית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון.

זהו הפרויקט הראשון מסוגו בישראל המציע טיפולי מוזיקה וקול המבוצעים אך ורק על ידי טיפול מוסמך

איסטים. המרפאה לורד טיילור למוסיקה, המשתייכת למכון למוזיקה עכשווית בירושלים, אחראית על טיפול קבוצתי במוזיקה במקומות הקהילה. טיפולים מוזיקליים קבוצתיים מבוצעים על ידי שני HCPC – מטפלים רשומים במוזיקה – בתמיכת מטפל במוזיקה מבית הספר ללימודי היגיינה ורפואה טרופית בלונדון. המפגשים של שעתיים אינם דורשים רישיון רפואי ואין צורך בביטוח או כיסוי ביטוחי בכדי לאפשר זאת במיקום קהילתי. למשתתפים תינתן מוסיקה להשמעה ותינתן להם אפשרות לדבר עם המטפל במוזיקה בזמן ובסיום כל התערבות.

לפני שמטפל במוזיקה מתחיל בטיפול במוזיקה

עליו לסיים התמחות ולבחון כדי להיות מנהל פדרלי. ועדת ההסמכה לטיפול במוזיקה מחייבת גם מטפלים במוזיקה למלא תפקיד במשרה מלאה במוסיקה ובקול במשך שנתיים לפחות. חלק מתהליך ההסמכה לתעודת מטפל במוזיקה הוא הצעד הראשון להשגת הסמכה כמטפל. פרויקט זה נכתב בשיתוף פעולה עם בית הספר להיגיינה ורפואה טרופית בלונדון והמכון למוזיקה עכשווית בירושלים.

בייקר וויגראם בוחנים את השיטות המרכזיות של טיפול במוזיקה ומנסים להפוך אותן לקונקרטיות על ידי הצגת מגוון שימושים של כתיבת שירים בתרבויות שונות מארה"ב לאוסטרליה ואירופה

השימוש והחשיבות במוזיקה בחמש התוכניות הללו מדגישים את מה שהם עושים, בהתאם למצב הטיפולי. טיפול במוזיקה במסגרת רפואית כרוך בטיפול בכל האדם, הגוף, הנפש והנשמה, עם מוזיקה המשמשת לשיפור הסימפטומים הגופניים. באופן ספציפי עבור חולי אלצהיימר, תוכנית בשם Music and Memory, המוצגת בסרט הדוקומנטרי Alive Inside, הראתה שטיפול במוזיקה יכול להפחית את השימוש בסמים בחולים.

בוץ 'בייקר, פרופסור לטיפולי מוזיקה באוניברסיטה העברית בירושלים, מספר על ניסיונו בתכנית.

היא הובילה את היחידה לטיפול במוזיקה בהתלהבות ובאנרגיה רבה ויזמה כמה אירועים שתרמו לקהילה הישראלית לטיפול במוזיקה. האירוע הלאומי השני נערך עם מטפלים במוזיקה שאירחו מוזיקאים וסדנאות מובילים ושיתפו ויגינות מחדר הטיפולים. התמקדנו בהעשרה ובניסיון של יצירת מוזיקה, תוך התמקדות מיוחדת בתפקידה של המוסיקה ככלי טיפולי לחולים ובני משפחותיהם.

הוועידה הראשונה לטיפול במוזיקה

שתוכננה על ידי חמש תוכניות חינוכיות, התקיימה במכללת דוד ילין בירושלים. אוניברסיטת חיפה פיתחה תוכנית להציע תואר שני בפסיכודרמה וטיפול באמנות. המשתתפים בתוכנית כוללים מספר מטפלים במוזיקה מישראל, ארצות הברית, אירופה, המזרח התיכון וצפון אפריקה.
למידע נוסף בתחום של מנשה בטיטו נא לבדוק ב- menashe.org.il
לפרטים נוספים בנושא של אנימציה ותרפיה במוזיקה בירושלים יש לגלוש לאתר animation.org.il

ישנם גם מספר מוסדות הכשרה שאושרו על ידי AMTA לסטודנטים לטיפול במוזיקה המבקשים התמחות במועצה

המחקר לטיפול במוזיקה בישראל הולך וגדל, ותוכניות ויחידים עובדים יחד באופן לאומי ובינלאומי. המכון לטיפול במוזיקה של האוניברסיטה העברית בירושלים והמכון לחקר המוסיקה של אוניברסיטת ירושלים אוניברסיטת תל אביב מבצעים מחקר חדשני בתחום רפואת המוסיקה.

כיום יש למעלה מ- 7,000 מטפלים באמנות יצירתית המשתמשים באמנות העמותה הישראלית לטיפול במוזיקה (IMTA)

הארגון הגדול ביותר לטיפול במוזיקה בעולם. שקול את בית החולים MJHS, שמעסיק כיום יותר מ -1,500 מטפלים במוזיקה שהוכשרו לסקר את ספר השירים. מרפאת הטיפול במוזיקה לורד טיילור מציעה טיפול במוזיקה ובקול לחולים עם אלצהיימר, דמנציה, פרקינסון ומחלות נפש אחרות.

למידע מורחב על תרפיה במוזיקה בירושלים עליך לבדוק ב- musictherapy.org.il

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן