מזג האוויר בירושלים

פעמים רבות נשמעות טענות שונות לגבי מזג האוויר בירושלים. יש הטוענים שהוא קר מדי, יש כאלה שאוהבים את השלג והרוחות בימי החורף, ויש את אלה שבכלל מעדיפים את תל אביב בכל מקרה. מה מזג האוויר בירושלים? האם יורד בירושלים הרבה גשם? ומתי העונה המתאימה ביותר להגיע לבקר? כל התשובות ממש כאן.

מזג האוויר בירושלים – קצת רקע

ירושלים נמצאת ממש על גבול שני אזורים אקלימיים שונים. מצידה המערבי, האקלים הים תיכוני, השפלה ומישור החוף, ששוכנים על גבול הים התיכון. מצידה המזרחי, מספר קילומטרים אחדים בלבד, נמצא מדבר יהודה וספר המדבר שלפניו. המיקום הזה משפיע על העובדה שהקיץ בירושלים יחסית חם ויבש, והחורף, קר וגשום.

יורד בירושלים הרבה גשם?

כמובן שהמוגש הרבה היוא יחסי, אך ביחס לממוצע הרב שנתי באזורים אחרים בארץ, ניתן לומר שהכמות בירושלים יחסית גבוהה. כמות המשקעים בירושלים היא 554 מ"מ בשנה, לפחות על פי הממוצע בשנים האחרונות. הלחות בירושלים אינה גבוהה כל כך, ועומדת על 60%.

מתי יורד שלג בירושלים?

גובהן של מספר שכונות בירושלים עולה על 800 מטר, ובהן כמעט בכל שנה יורד שלג כבד. השאלה הגדולה, בה מתעניין כל ירושלמי בחורף, היא האם השלג ייתפס, וכמה. כאשר בשנים מוצלחות יותר, השלג הגיע לכעשרים ס"מ. ואיל ובשנים הפחות מוצלחות הוא יכול שלא להיתפס כלל על הקרקע.

אז מה העונה הכי טובה להגיע לעיר?

השאלה הגדולה היא האם אתם מאוהבי הקיץ, או דווקא מאוהבי החורף. יש את אלה שאוהבים ללבוש מעיל ולהסתובב ברחובות העיר העתיקה בערב חורפי לא גשום, ויש את אלה שיסבלו מכל רגע כזה, כי בסוף, הרוחות והקור הירושלמיים הם שם דבר, וצריך ממש לאהוב אותם כדי לסבול ערב כזה. לעומת זאת, כמעט כל ערב בקיץ, גם בימים החמים ביותר, הופך באקלים הירושלמי לערב קריר ונעים, שדורש אפילו סוודר, כן, גם באמצע אוגוסט. כך שהתשובה לשאלה מתי לבוא לירושלים תלויה בשאלה עד כמה אתם אוהבים חום או קור. בכל מקרה, בירושלים יחסית קר, ולכן אם החלטתם להגיע לירושלים בחורף, הצטיידו בביגוד מתאים לעונה.

שינויים במזג האוויר בירושלים

בשנים האחרונות, גם האקלים הירושלמי מושפע משינויי אקלים בכל העולם. החורף יותר קר, אפשר לומר שגם הגשם לא מגיע באופן סדיר, ישנן שנים מאוד גשומות, ולעומת זאת שנים שהגשם לא יורד מספיק. גם בקיץ, הימים החמים הופכים לרבים יותר ויותר, כן גם בירושלים, כשבערב צריך סוודר.

לסיכום, מזג האוויר בירושלים משלב גם את אווירת ספר המדבר, וגם את אווירת הים התיכון. ימים חמים ונעימים, לצד לילות עם רוחות חזקות וקור חודר עצמות. בסוף, כמו כל דבר, גם מבחינת מזג האוויר ירושלים מיוחדת. ואחוזי הלחות בה נמוכים יחסית, שזה בוודאי יתרון תמיד.

 

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן