טיולים מעניינים בטג׳יקיסטן

המדינה המכונה "גג העולם", היא גן עדן לטיולים. זוהי ארץ מרשימה של פסגות קרחונים, הרים ואגמים, והטיולים הטובים ביותר מרובי הימים יכולים להיות מדהימים כמו טיולים קצרים. ידועה כארץ הרי הרי פמיר הגבוהים, היא המדינה הקטנה ביותר במרכז אסיה (היא בערך פי חמישה מגודלה של בלגיה).

טג'יקיסטן

היא ללא תחרות, אחת המדינות המעניינות ביותר לטיולים – בין אם טיולים רגליים, טרקים, טיפוס הרים, רפטינג, מצנחי רחיפה, טיולי ג'יפים, קמפינג, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, רכיבת יאקים (יאקים משמשים כאמצעי תחבורה) או הרפםתקאות אחרות.

אגם איסקנדרקול הוא אחד האטרקציות התיירותיות היפות ביותר בטג'יקיסטן. אגם ההרים של איסקנדר קול הוא אגם קרחוני במחוז טאג'יק סוגד ונמצא בגובה 2,195 מטר על המדרון הצפוני של הרי גיסאר בהרי פאן.

כדי לבקר באגם, צריך רק לדעת שאיסקנדר נקרא על שמו של אלכסנדר הגדול. על פי חשבונות היסטוריים, אלכסנדר בילה זמן מה על חוף הכפר. תוכלו לחוות את היופי הטבעי של האגם ואת הסיפורים העתיקים שיש לכם עליו משני הצדדים.

מכיוון שטג'יקיסטן היא מדינה מעל פני הים, ניתן לראות מסלולי טיול רבים ברחבי הארץ. ביניהם עמק ג'יזרה הוא האופציה הבולטת ביותר.

המסלול מוביל דרך הרי פמיר, המשמשים אלפי שנים כחלק מדרך המשי העתיקה. המסלול מתפתל סביב גבול טג'יקיסטן, עוקב אחר נהר פיאנג 'ומתפתל דרך מרעה מרוחק בגובה רב. זה אחד המרהיבים בעולם.

כדאי לבלות יום בטיול בין הרים ואגמים יפהפיים 

ברושאן, פנה מכביש פמיר ופנה נסיעה קצרה לגשר הכבלים החוצה את נהר ברטנג. אחד הטיולים הפופולריים ביותר של הטג'יקים הוא הכפר היפה טשקנט, שנמצא במרחק שעתיים מהכביש המהיר.

טיולים לטג'יקיסטן דורשים רוח הרפתקנית

מכיוון שהמדינה זרועה כבישים גרועים, מתקנים ראשוניים וחוסר תשתיות אדיר. לרוב הסיורים המאורגנים יש הרעיון הרווח (והלא נכון) שביקור במדינה הוא יקר מדי. השקיעו כאן חודש ולמדו שיכול להיות קל ומשתלם להסתובב בארץ עם חיוך ומשיכת כתפיים.
למידע מורחב על טג׳יקיסטן נא לבדוק ב- mastertrip.co.il

המדינה היא מדינה בעלת יופי טבעי שרבים רוצים לחקור. עם הרים רבים, מסלולי הליכה טובים ואגמים מדהימים, זה המקום שאתה רוצה לבקר בו כדי להחזיר את השקט הפנימי. אחד הדברים המפתיעים ביותר בטג'יקיסטן הוא שמדינתה נמצאת יותר מ -3,000 מטר מעל פני הים.

בקר באגמים האלפיים הטהורים ביותר של איסקנדרקול וקראקול

נטפס לגבהים של הרי פמיר וחקור את הערים של דרך המשי הגדולה – חוג'אנד, פנג'יקנט ואיסטאראבשן – שם עברו סוחרים את הונם והמקום בו נוסעים נחים לאחר זמן רב מסעות. הזמינו את אחד הסיורים וחבילות הנסיעות שלנו בטג'יקיסטן כדי לגלות את אחת המדינות העתיקות בעולם – מדינה עם הרים עוצרי נשימה וערים כובשות.

כיום, העיר ההיסטורית חוג'אנד היא מרכז ההתפתחות התעשייתית, המדעית והתרבותית של הטג'יקים. אם אתה נוסע בכביש המהיר פמיר בטג'יקיסטן, תמצא נהגים מהעיר הגדולה בקירגיזסטן, אוש.

טג'יקיסטן היא מדינה קטנה במרכז אסיה, בערך פי חמש מגודלה של בלגיה. עדויות להתיישבות אנושית נמצאו באזור עד שנת 4000 לפני הספירה, אך טג'יקיסטן, כידוע, הגיעה רק לאחר קריסת ברית המועצות בשנת 1991.

העובדה שהגובה בטג'יקיסטן נע בין 300

7495 מ 'מעל מפלס הים מציע אפשרויות שונות לטייל ברחבי הארץ. אם אתם נהנים מהטבע ויופיו, הרי פאן הם המקום הטוב ביותר. הרים אלה מושכים אליהם מטפסי הרים מכל רחבי העולם, במיוחד ממדינות חבר העמים לשעבר.

הרי פאנברגה האטמוספריים וכפרי ההרים מציעים לכם אפשרות לטבול באורח החיים המקומי ולהתבונן במסורות באזורים אלה

קל לפגוש את המקומיים שעושים עבודות בית, גינון או קוטפים דשא מהשדות. תוכלו לצאת לטיולים קצרים בעמקים, לטייל סביב אגמי ההרים או לטייל בכפרים נידחים.

המים הכחולים הנוצצים של אגם קראקול הם השתקפות מרתקת של הנוף המקסים והפסגות המושלגות מעל המים

ממוקם על המורדות הצפוניים של הרי גיסאר בהרי טג'יק פאן, איסקנדרקול המפלצתי והעמוק עמוק מרשים בהשתקפויות הבוקר המושלמות שלו. תוך כדי הליכה כאן תוכלו ליהנות מהאווירה הייחודית והשממה של האגם וכפר קאראקול.

בסופי שבוע בקיץ בדושנבה וח'ואנדי, צעירים מגיעים ליהנות מההרים והאגמים היפים. רוב המטיילים בכביש המהיר פמיר עוברים ליד כפר זוניק קראקול עם דמדומים לארוחת צהריים מהירה לפני שנוסעים הלאה.

האוכל בטג'יקיסטן

אוכל טג'יקי פשוט מאוד. בשר, מוצרי חלב, עמילן, לחם, תפוחי אדמה ואורז מהווים את רוב המטבח הטג'יקי. באזורים כפריים אתה לא יכול לעשות הרבה בקשר לאוכל, ולכן האפשרויות מוגבלות, אך עליך לוודא שיש לך מים נקיים,  במקום לקנות בקבוקי מים אינסופיים ולתרום למשבר הפסולת הפלסטי העולמי, ארוז סטריפן, בקבוק מים רב פעמי מלא במעיינות הרים, נהרות קטנים ומשאבות מים שנמצאות באזורים הכפריים בטג'יקיסטן. סטרפנים ניידים ונטענים משתמשים באור UV כדי לעקר ליטר מים כל אחד.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן