זמני כניסת השבת בירושלים

החלטתם לנסוע לירושלים לסוף שבוע קסום, אבל אתם לא מבינים איך זה הגיוני שהכל נסגר מוקדם בשישי? ובכן, ירושלים היא עיר מיוחדת, לכן חשוב להבין שיש פה צורך בתשומת לב מסוימת בכל הנוגע לתכנון הביקור בה.

 

סודות הביקור בירושלים שנייה לפני כניסת השבת וגם זמני כניסת השבת בה – בכתבה הבאה.

 

 סליחה, מה השעה?

ירושלים היא כבר מזמן לא עיר נטולת אטרקציות ומקומות בילוי. מדובר במקום שבו יש שפע של מסעדות ובתי קפה (כולל כאלה שבראשם עומדים שפים מוכרים), יש הצגות ומופעים ודברים נוספים שנועדו להפוך את העיר למגניבה ומהנה.

ואם בכל אחד מימי השבוע אין באמת הרבה הבדל מבחינת שעות האקשן בינה לבין ערים אחרות, הכל משתנה לקראת שישי – שבת.

 

 בוקר טוב עולם

בוקר יום שישי. אולי אתם רגילים לקום בשעה 9 בבוקר, כי בכל זאת מדובר ביום חופש ואין שום סיבה למהר, אבל זה כנראה אומר שאתם לא ירושלמיים עדיין.

ירושלמי קם מוקדם, כל כך מוקדם שרבים מסיימים את סיבוב השוק שלהם כבר בשעה 7 בבוקר.

כן, אין פה אולי שום היגיון ואתם שואלים את עצמכם למה לטרוח, אבל זה מסוג הדברים שנולדים איתם. או מקבלים עם חלב אם.

ירושלמיים יודעים ש"שבת היום" ואין להם שום זמן מיותר לבזבז על הבוקר או במהלך היום.

לכן, כלל ראשון – לירושלמים מגיעים מוקדם בימי שישי. כמה שיותר מוקדם יותר טוב.

אל תדאגו, אתם הולכים למצוא שפע של מקומות פתוחים, כמו באזור של שוק מחנה יהודה – אזור שאין לכם שום סיבה אבל גם לא שום דרך לעקוף ולא לבקר בו.

 

 צהריים טובים לכולם

אם החלטתם להגיע לירושלים בשישי של שעון חורף, כדאי לדעת שהשעה 12 בצהריים, זוהי כבר שעה יחסית מאוחרת לעיר זו ותיכף ילכו ויצטמצמו לכם האופציות למקומות בילוי או למקומות לאכול בהם.

בנוסף, אם הגעתם לסוף שבוע שלם, כדאי להתחיל לחשוב על להצטייד באוכל לקראת השבת – וזו בדיוק הסיבה שעל שוק מחנה יהודה לא מוותרים בימי שישי בירושלים.

 

 שעון קיץ שעון חורף

כפי שכבר ציינו, קיים הבדל יחסית גדול בין זמני כניסת השבת בירושלים בימים של שעון קיץ לבין זמני כניסת השבת בירושלים בימים של שעון חורף.

שעון חורף מגיע לשיאו באמצע חודש דצמבר, מה שאומר שהשעה המוקדמת ביותר שבה השבת נכנסת בירושלים היא מעט לפני השעה 16:00 בצהריים.  כדאי לקחת את זה בחשבון בשלב תכנון סוף שבוע בירושלים בחודשי החורף.

לעומת זאת, שעון קיץ מגיע לשיאו אי שם בחודש יוני, מה שמבטיח לנו שכניסת השבת (אך כך גם צאת השבת) יהיו בשעות מאוד מאוחרות – כניסת שבת סביב השעה 19:00 וצאת השבת סביב השעה 21:00.

קדימה – לתכנון.

 

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן