השתלות שיניים לעומת טיפול שורש

הליך ניקוי עמוק זה משמש להסרת שכבות של ביופילם (פלאק) ואבנית (אבנית) ממשטחי שורשים חולים. טיפול שורש נדרש בדרך כלל כאשר מרכז השן, תא העיסה, נגוע עקב עששת עמוקה, סתימות דולפות או פציעה מטראומה כגון נפילה. אם לא מטופל, הזיהום יכול להתפשט ולבסוף להשפיע על הלסת ולגרום לאובדן שיניים.

רופאי שיניים ימצאו דרך דרך הכתר

כדי לקבל גישה לעיסה של השן הנגועה. הזיהום מוסר מחלל השן יחד עם העיסה הפגועה בשורש השן. לאחר מכן מסירים את רקמת העיסה הפגועה או המתה מבפנים השן, מנקים ומחטאים את התעלות עצמן, וחלקן הפנימי של השיניים נאטם מפני הדבקה חוזרת.

לעיתים יש צורך בעמודים תותבים

אשר מונחים בתעלת השורש כדי לתמוך בשחזור – כתר או "כובע", שבדרך כלל מונחים על מנת להגן ולהחזיר את המראה והתפקוד הרגיל של השן. ניתן לבצע את ההליך ולשמור על מראה השן טבעי. בנוסף, אתה לא צריך לחכות לחניכיים שלך להחלים לאחר ההסרה.

בעוד שאנשים רבים נזהרים מטיפולי שורש

האמת היא שעבור רבים, הליך זה עוזר לשמור על שיניים טבעיות, מקל על כאבים ומשקם את בריאות השיניים. לאחר טיפול שורש או השתלת שיניים, המטופלים יוכלו להשתמש בשיניהם כרגיל ובכפוף להיגיינת הפה, לצחצח היטב את שיניים פעמיים ביום ולהשתמש בחוט דנטלי לפחות פעם אחת. הסיבה שבגללה יש לך זיהומים דנטליים נוספים.

כדי להבין טוב יותר מדוע שימור שיניים הוא עדיין הטיפול המועדף בעששת, חשוב להבין מדוע מספר עצום של אנדודונטים בוחרים בטיפול שורש על פני השתלות שיניים או תותבות. בשילוב עם אחוזי ההצלחה הגבוהים והתוצאות העקביות של טיפול שורש מסורתי, אלו הן הסיבות העיקריות לכך שהרוב המוחלט של רופאי השיניים ממליצים תמיד לשמר את השן הטבעית של המטופל בתרופות ולא בשתל. אם הליך אנדודונט לא יכול להציל את השן ויש צורך להסירה, כדאי לשקול השתלת שיניים שתאפשר לנשוך וללעוס כמו שצריך, למנוע תזוזה של שיניים בריאות ותעזור לך לשמור על מראה טבעי.

רופא השיניים שלך יכול לעזור לך לבחור את אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבור המקרה שלך

חשוב תמיד לדבר עם רופא השיניים שלך כדי לקבוע לאיזה טיפול השיניים שלך זקוקות. מנקודת מבטו של רופא השיניים, ההחלטה על החלפת שן אחת או יותר בשתלים דנטליים תהיה תלויה בגורמים רבים, ביניהם סיבת הכשל, שלמות השן ושורשיה ובריאותו הכללית של המטופל. אוראלי וכללי, והכי חשוב, מה יכול להיות כרוך בטיפול שורש.

בשלב זה

ייתכן שיהיה צורך "לפרק" את השן על מנת לעקור ולשמר אותה. מיקום השתל עדיף לבצע מיד לאחר עקירת השן. השיטה המסורתית דורשת שני שלבים: שתלים מבוצעים בביקור הראשון, כך שיחלפו מספר חודשים. במהלך עקירה והשתלה תצטרכו להגיע מספר פעמים לרופא השיניים על מנת להסיר את השן הפגועה, למקם את שורש השתל בתוך הלסת ולהחדיר את חלקו העליון של השתל לשקע.

לאחר שהגעתם למקום

התייחסו לשן המושתלת בדיוק כמו לשיניים האחרות, צחצחו צחצוח וחוט דנטלי באותו אופן שהייתם מתייחסים לשיניים הטבעיות שלכם. אם איבדת שן, נשברת שן או חווית עששת קשה בתוך השן, ייתכן שתזדקק לעקירת שן והשתלה. התקנת השתלים מסייעת במניעת נזק לעצם הלסת עקב שיניים חסרות. הוצאת שן ומילוי החלל בשתל משמרת ומגינה על החיוך שלך.

במצבים בהם לא ניתן לשמר שן

שתל הוא התחליף הקרוב ביותר להופעת שיניים טבעיות. עם זאת, זה עשוי להיות מפתה פשוט להחליף את השן הבעייתית בשתל דנטלי ולהשליך את אי הוודאות (הנתפשת) והעלות של RCT ושיקום שלאחר מכן של השן הפגועה. אם לשן שלכם יש עששת משמעותית ואתם מסכימים עם העלות הגבוהה יותר והתהליך המסובך יותר, ייתכן שתגלו שעדיף לבחור בשתל בטווח הארוך. מטופלים עשויים להרגיש שהאינטרס שלהם הוא לשמר את השן (בכל מחיר), אך עלות ההשתלה לרוב שווה או פחותה מעלות טיפול שורש.

מאחר והנחת השתלים דורשת בדרך כלל מסגרת זמן ארוכה יותר

חלק מהמטופלים מעדיפים טיפול שורש כדי לבלות פחות זמן במשרד ובשיקום. למרבה הצער, אם טיפול שורש נכשל פעמים רבות, זה יחליש עוד יותר את השן, מה שיוביל לצורך בהוצאת השן והשקעה בהשתלות שיניים כדי לפתור את הבעיה לצמיתות. מטופלים מתחת לגיל 18 שנים (מטופלים בשלב הגדילה) עשויים להזדקק לטיפול שורש כדי לשמור על המרווח בין השיניים פתוח עד לשקול החלפת שתל דנטלי (לאחר הפסקת הגדילה). אם אתה צריך להסיר את השן הנגועה מראש, ייתכן שתצטרך להמתין עד שהאזור יחלים לפני הנחת השתל.

רופא השיניים יצטרך לחשוף את הלסת

מה שאומר שהוא יצטרך לעשות חתך בחניכיים. לאחר השגת גישה ללסת התחתונה, הוא או היא יחוררו חור עבור השתל. לאחר מכן רופא השיניים יניח את השתל, יתפור את החניכיים ובמקרים מסוימים יבצע שיקום זמני.

בהתאם למצב ולרופא השיניים

הם עשויים שלא להמליץ על תחליפים כלשהם בשלב זה ולחכות שהאזור יחלים לחלוטין. רופא השיניים עשוי להציע שתלים אם לא ניתן להציל את השן. אם עלות הטיפול אינה מכרעת עבורך או שאין לך את חומר העצם הדרוש, הגיוני להחליף שיניים שנפגעו קשות או רקובות בשתלים דנטליים.

עבור מטופלים רבים

השתלת שיניים היא עלות חד פעמית, בעוד טיפולי שורש ושיקום שיניים אחרים דורשים בדרך כלל החלפה. להתקנת שתל יש צורך בעקירת שן ולאחר מכן הנחת שתל בודד התואם לשאר השיניים. השתלה מצריכה בדרך כלל תהליך רב-שלבי וזמן ריפוי והחלמה ארוך יותר לאחר מכן. זאת בשל העובדה שהשתלת שתל דנטלי היא תהליך בן שלושה שלבים, הכולל עקירת שיניים והשתלת עצם ולאחר מכן הנחת שורש מלאכותי.
למידע מורחב בתחום של השתלות שיניים לעומת טיפול שורש והשתלות שיניים מחיר יש להעיף מבט ב- dental-clinics.co.il

תהליך זה מחליף שיניים טבעיות בשתלים קבועים שנראים ומרגישים כמו שיניים

במהלך הניתוח, שורש השן מוחלף בשתל טיטניום. הניתוח כולל החלפת העששת הדנטלית בשתלי טיטניום, שהוא הליך כירורגי המחדיר את השתל לעצם הלסת. לאחר מכן, בביקור הראשון או השני, הכתר מונח על השתל.

למידע מורחב על השתלות שיניים בחולון עליך לגלוש לאתר dental-clinics.co.il

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

It seems we can't find what you're looking for.
דילוג לתוכן