המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – פסילת רישיון על אלכוהול

מצבים רפואיים הם הגורם השכיח ביותר למשיכת רישיון והגבלות על נהגים מבוגרים. כל תנאי הפוגע ביכולת הנהיגה עלול להוביל למשיכת רישיונות נהיגה. לאנשים אשר יכולת הנהיגה שלהם נפגעת ממחלה, לקציני השמיעה של DMV יש מגוון אפשרויות. החדשות הטובות הן ש- DMV בקליפורניה נותן לנהגים הזדמנות להוכיח שהם יכולים לנהוג בבטחה. ה- DMV בקליפורניה אינו נדרש לקיים שימוע לפני שלילת רישיון אם הוא מאמין שהנהג מהווה איום בטיחותי מיידי. עם זאת, ה- DMV קובע כי P & M יישמע אם יש תלונות פיזיות או נפשיות. אם היא קובעת כי הנהג אינו מהווה סיכון בטיחותי, ה- DMV עשוי לנקוט בפעולות נוספות. הרשיון עשוי להיות מושעה או מבוטל ולנהג הזכות לבקש שימוע לערער על הרישיון.

בעל רישיון מותנה שרישיונו הושעה לתקופה של שנתיים בגין סירוב לעבור בדיקת נשימה

יקבל עונש נוסף על ההשעיה שהוטלה בגין הרשעת OUI. לאחר דיון מקדים להפעלת רכב מנועי עם כמות אלכוהול כלשהי, נשלל מבעל הרישיון רישיון הנהיגה למשך שנה. אותה תקופת השעיה חלה על הרשעות OUI שניות ושלישיות הפועלות עם 0.08 גרם אלכוהול ומעלה לכל 100 מיליליטר דם או 2.10 ליטר אוויר נשימה ומעלה.

על פי החוק האמריקני, OUI נחוץ לשמור על הרשעה על בסיס ראיות שמשמעותן הסכמה ולא דחייה. נהג המעורב בתאונת דרכים קטלנית או בתאונה שעלולה לגרום למוות חייב לעבור בדיקה כימית.

נהגים אשר מעשנים או צורכים מוצרי קנאביס כגון מריחואנה או חשיש יכולים להיות מואשמים והורשעו בכמה תחומי שיפוט בגין נהיגה ללא רישיון

סירוב לעבור בדיקת נשימה זמנית (PBT) במישיגן עשוי להטיל עונש אזרחי על נהג שאינו מסחרי בגין הפרת הנקודות, [47] אך אינו נחשב לסירוב על פי חוקי ההסכמה הכללית. נהגים מקצועיים כפופים לבדיקות PBT בכל מדינות ארה"ב, ללא קשר לדרישות בדיקת התרופות. מחקרים הראו כי נהגי קטעי C נוטים לנהוג מהר יותר מאשר נהגים שיכורים, וישנן עדויות לכך שהם נוטים פחות לגרום לתאונות מאשר נהגים נטולי סמים ואלכוהול. הצעת חוק 31 כוללת איסור נהיגה לכל מי שנתפס נוהג בהשפעת סם או שילוב של סמים ואלכוהול.

על פי החוק

מזכיר המדינה מחויב לאמץ כללים הקובעים מערכת אחידה למתן נקודות חיסרון לאנשים שהורשעו בעבירות תעבורה מסוימות. בהתאם להוראות פרק זה, המנהל רשאי להתקשר בהסכמים הדדיים עם גורמים רלוונטיים במדינות אחרות במדינה בנוגע לרישום נהגים. אדם המבקש רישיון נהיגה חייב להיות בעל רישיון נהיגה תקף ממדינה אחרת בארצות הברית, והדרישות להוצאת רישיון נהיגה חייבות להיות דומות לאלה של מחלקת רישיונות הנהיגה בנבאדה בנבאדה, באותם התנאים החלים. לחידוש רישיונות נהיגה בנבאדה.

בעתיד

לא תהיה עוד זכות לנהוג ברכב לאדם שאין לו רישיון נהיגה. לאנשים העומדים בפני שלילת רישיון נהיגה על פי חוק ה- DUI בקליפורניה, יש את הזכות לערער על ההשעיה בדיון שנערך ב- DUI בקליפורניה או ב- DMV. רכבים צבאיים בדימוס ורישיונות אופנוע שאושרו בהתאם למסמכי NR 4823817 (משקל רכב ברוטו): רישיון מזכה את בעל הנהיגה באופנוע ונדרש להפעיל רכבים ואופנועים צבאיים שאינם בשימוש.

המחקר בוצע בשישה בתי ספר מוסמכים לנהיגה

שם מתקיימים קורסים להכשרה מחדש והעלאת מודעות לנהגים. ישנם שני גורמים למשיכת רישיון נהיגה: מינהלי ומשפטי, ושתי קטגוריות של תת-קבוצות נבדלו והושוו. עברייני תעבורה (נהגי HTO) שנשללו או נשללו רישיונות הנהיגה לאחר שנתפסו כשנהגו בתקופת ההשעיה או הביטול לא נכללו.

המשתתפים החזיקו ברישיון נהיגה במשך 15 שנה בממוצע ונסעו מדי יום. טבלה 1 מציגה את התפלגות הגברים והנשים, מאפיינים דמוגרפיים והשתתפות תאונות במדגם של 358 נהגים שהשתתפו במחקר.

התוצאות מראות כי עבריינים אחראים לתאונות רבות יותר מאשר לא עבריינים ונענשים בחומרה רבה יותר

והם אחראים גם לנפגעי תאונות באופן משמעותי יותר מאשר עבריינים מורשעים. המונח "התאוששות משקאות אלכוהוליים" הוא מונח ידוע ונפוץ בקרב אלכוהוליסטים אנונימיים.

רישיון הנהיגה בבריטניה מוסדר על פי הוראת רישיון הנהיגה השלישית של הנציבות האירופית

לאחר תקופת הימנעות מוכחת, בכפוף לאישור רפואי מורשה ובדיקות רפואיות קבועות, רשאי המבקש לקבל רישיון ולחדש אותו אם הנהג היה תלוי באלכוהול בעבר. נקודת האיסוף הורתה לנהגי CDL לעבור בדיקות סמים ואלכוהול אקראיות. האספנים מנעו דיווח על בדיקות אקראיות לנציג המעסיק המיועד (DER) אם הבדיקות לא הושלמו. משאיות גדולות (עד 26,001 ליברות) הונעו כמה פעמים על ידי בני משפחה וחברים, לא על ידי עובדים שהסיעו את המשאיות לקבלת פיצוי.

על מנת לשמוע עוד מידע אודות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים – פסילת רישיון על אלכוהול ועורך דין עתירה מנהלית מכון רפואי לבטיחות בדרכים ניתן לבדוק ב- tabura.co.il

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן