היסטוריה של חברת פייסבוק

צוקרברג נענש על ידי ממשל הרווארד, אך נמלט מגירוש הקולג 'על מעשיו לאחר תוכנית מקוונת בשם Facemash שאפשרה למשתמשים לכוון סטודנטים עמיתים על ידי השוואת תמונות של פניהם ובחירת אלה שנחשבו להם לוהטים יותר, הציבו את הבמה למה שיהיה מאוחר יותר פייסבוק. המטרה המקורית של פייסבוק כפי שהיא נקראה אז הייתה לאפשר לסטודנטים מהרווארד להשתמש בכתובות הדוא"ל והתמונות שלהם כדי ליצור קשר עם סטודנטים אחרים באוניברסיטה. צוקרברג ניצל את כישורי מדעי המחשב שלו לשימוש בספק על ידי פריצה לרשת האבטחה של הרווארד, שם העתיק תעודות סטודנטים המשמשות במעונות סטודנטים והשתמש בהם לאכלוס פייסבוק.

פייסבוק הוכיחה שהיא פופולרית בקרב סטודנטים בהרווארד כאשר

היא הוצגה, והיא הועברה במהרה לסטודנטים מסטנפורד, ייל וקולומביה והורחבה למכללות רבות אחרות. מה שמכונה כיום דף הפייסבוק הפך במהרה לאחת מחברות המדיה החברתית החשובות בהיסטוריה. פייסבוק, חברה אמריקאית המציעה רשת חברתית מקוונת, הופכת בשנת 2012 לרשת החברתית הגדולה בעולם עם יותר ממיליארד משתמשים, כמעט כפולה מהמספר שמשתמש באתר בכל יום.

פייסבוק נוסדה במעונות הרווארד על ידי מארק צוקרברג, אדוארדו סאברין, דסטין מוסקוביץ וכריס יוז ב- 4 בפברואר 2004 והפכה לאחת הרשתות החברתיות הגדולות בעולם. בשנת 2008, פייסבוק עקפה את Myspace כאתר המדיה החברתית המתוייר ביותר.

בשנת 2007

פייסבוק השיקה שירות חי בשם Beacon, שבו חברים וחברים יכולים לראות מוצרים שקנו מהחברות המשתתפות. פייסבוק נתנה יתרון תחרותי לפופולריות ההולכת וגוברת של טוויטר עם הכנסת הזנות חיות, רשת חברתית המפעילה שירות חדשות פיד חי ואוהבת פוסטים מחברים ומשתמשים שעוקבים אחריה.
למידע על נתנאל דוידי ניתן לבדוק ב- facebook.com

בסוף מאי 2007 נרשמו 100,000 חברות

ופייסבוק השיקה דף עסקי לתמיכה במי שנרשם. פייסבוק זייפה תוכניות לבנות על הכנסות פרסום קיימות כדי להפוך את הפרסום לזמין לעסקים קטנים בפלטפורמת מפתחי היישומים של פייסבוק. הפלטפורמה הסתכלה מעבר לפרופילים האישיים של חברות המשתמשות בפייסבוק.

כדי להתעדכן בפייסבוק, פייסבוק רכשה את Beluga, מפתחת אפליקציות להעברת הודעות סלולריות שפיתחה הודעות קבוצתיות, המהווה חלק גדול מהמאמץ של פייסבוק לנייד. טוב היה לצוקרברג ושות 'שיותר ממיליארד איש משתמשים בפייסבוק במכשירים ניידים. לכן הם קנו את DivvyShot, מה שמקל על משתמשים להעלות תמונות לפייסבוק.

כיום

פייסבוק מסנג'ר היא אפליקציית ההודעות הסלולריות השנייה בפופולריות בעולם. בתעשייה שקיימת פחות מ -20 שנה, פייסבוק לא רק שינתה את כל נוף הרשתות החברתיות, אלא גם את הדרך שבה מיליוני אנשים ברחבי העולם מתקשרים, והותירו מורשת של חברה ששינתה את הדרך שבה אנשים מתקשרים.

מאתר מקומי שהתחיל במעונות סטודנטים ועד ענקית מדיה חברתית עם 2.19 מיליארד משתמשים פעילים והשפעה ניכרת על הבמה הגלובלית

סיפור הפייסבוק הוא אחד הסיפורים המעניינים ביותר שחברה יכולה להתפאר בהם. פייסבוק, שהוקמה על ידי נשירת הרווארד מארק צוקרברג בשנת 2004, צמחה לחברה שעמדה באתגרים משפטיים רבים אך טרם הרוויחה 22.11 מיליארד דולר בשנת 2018. פייסבוק לא רק שינתה את כל נוף הרשתות החברתיות אלא גם את הדרך שבה מיליוני אנשים מסביב העולם מתקשר על ידי כך גם עם מדיה חברתית כמו אפל לתעשיית הסמארטפונים, אמזון למסחר אלקטרוני ונטפליקס להזרמת וידאו.

פייסבוק

היא חברה אמריקאית המספקת שירות רשת חברתית מקוונת, שהוקמה על ידי מארק צוקרברג, אדוארדו סאברין, דסטין מוסקוביץ וכריס יוז בשנת 2004, כולם היו סטודנטים באוניברסיטת הרווארד. ב- 4 בפברואר 2004 השיק סטודנט מהארוורד בשם מארק צוקרברג את פייסבוק כאתר מדיה חברתית שבנה כדי לחבר בין סטודנטים מהרווארד. פייסבוק, שנקראה במקור TheFacebook, נוסדה על ידי הסטודנטים צוקרברג, מוסקוביץ, סאברינס והוז.

בשנת 2003

צוקרברג, סגנית אלוף, יצרה דף המשווה תמונות של פרצופים שונים של סטודנטים בהרווארד ואיפשר למשתמשים לדרג את האטרקטיביות של התמונות, עם 450 איש שהצביעו 22,000 פעמים. כל כך משכרת הייתה העובדה שמארק צוקרברג הודה באחד הבלוגים המוקדמים ביותר שלו שיצר אתר בשם Facemash כדי שסטודנטים מאוניברסיטת הרווארד יוכלו לראות ולהצביע לשתי תמונות של סטודנטים אחרים זה לצד זה, וזה היה אטרקטיבי יותר.

הכל התחיל בשנת 2003

כאשר מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג פיתח תוכנית מקוונת בשם Facemash, שאפשרה למשתמשים לכוון סטודנטים אחרים על ידי השוואת תמונות של פניהם ובחירת אלה שלדעתם חמים יותר. באתר מעונות הציב צוקרברג תמונות של סטודנטים שונים מהרווארד זה ליד זה (שנלקחו מפייסבוק מקוון של הרווארד תשעה בתים) וביקש מהמשתמשים להצביע למראה טוב יותר של התמונות. FaceMash, קודמתה של פייסבוק, אפשרה למבקרים להשוות שתי סטודנטיות זו ליד זו ולתת להן לקבוע מי אטרקטיבי יותר.

שישה ימים לאחר ההשקה של TheFacebook הואשמה צוקרברג בגניבת הרעיון שלה על ידי שלושה סטודנטים בכירים בהרווארד

ווינקלבוס קמרון ווינקלבוסס ודיוויה נרנדרה, כדי ליצור רשת חברתית בשם ConnectU (HarvardConnection) שאפשרה למשתמשים להוסיף משתמשים אחרים כחברים, כותבים הודעות ומעלים תמונות שלהם ומשתמשים בו ליצירת TheFacebook. ב -4 בפברואר 2004 גילה אחד שותפיו לדירה ושותפיו, סטודנטים מהארוורד אדוארדו סאברין, אנדרו מקולום וכריס יוז, את פרסום דף הפייסבוק המרכזי של תלמידי האוניברסיטה לפרסם ולשתף.

פייסבוק נשארה חברה פרטית עד שהפכה לציבורית בשנת 2012

פייסבוק ומארק צוקרברג התמודדו אז עם מחלוקות בנוגע לשימוש בנתוני משתמשים פרטיים. בשנת 2017 זומן צוקרברג להעיד בפני הקונגרס על השימוש בנתונים של פייסבוק, הצנזורה של החברה וכיצד היא השפיעה על הבחירות לנשיאות 2016. מאז, רכשה פייסבוק מספר חברות נוספות, כמו אינסטגרם, כדי לשמור על עניין המשתמשים שלה, אך האם הפופולריות שלה תעלה שוב לא ברור.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן