איך לבחור אדריכלים בירושלים?

בהשראת האמרה הישנה "אלוהים נמצא בפרטים", הציג לאחרונה מוזיאון ישראל בירושלים תערוכה חדשה ומלהיבה על עיר הקודש. ירושלים שונה משאר המוזיאון בכך שהיא פתוחה לקהל, בניגוד לכיוון הארוך של המקדש, ומשרד אדריכלים ירושלמי משתמש בארכיטקטורה ובעיצוב כדי לפתוח פרק חדש בפירוק של מדינות ישראל. מטריצת שליטה בגדה המערבית. בין אם מדובר במוזיאון, במלון, במשרד או במרחב ציבורי אחר, יש לשים לב לפרטים הבאים לידי ביטוי באופן בו העובדים מתייחסים לאורחיהם.

האדריכל הישראלי-אמריקאי משה ספדי תכנן את המתחם, החל מבית שמואל, שנפתח בשנת 2014 כחלק מהרחבת מוזיאון ישראל לעיר העתיקה בירושלים.

הוא תוכנן בתחילת שנות החמישים, כאשר לא היה כאן שום דבר, ועבר בדיוק כעבור 50 שנה לחצרים הנוכחיים.

הרמון רצה לקבל על עצמו את המסורות האדריכליות של יהדות

נצרות ואיסלאם, ולעיצוב YMCA יש קשר חזק לשניהם. האדריכלות האומיית, שעוצבה על פי הארכיטקטורה הביזנטית, הלכה בעקבות דוגמה זו, אך עיטוריה הגדולים והעיטורים נועדו ככל הנראה להתחרות באלה שעל הר הבית ובאתרים קדושים אחרים בעיר העתיקה בירושלים. חוקרים אחרים קבעו מניעים אסקטולוגיים לבוניה וטענו כי הדימוי קשור לביקורו של הנביא מוחמד בירושלים במחצית השנייה של חייו. בבסיסו שרידי עמוד אבן גדול, ששימש ככל הנראה בבניית המקדש השני.

בנוסף

סמינר ירושלים לאדריכלות, בחסות קרן רוטשילד אחת לשנתיים, יכול להיות הזדמנות נהדרת לפגוש את כוכבי התחום הנוכחיים. למד עוד על האנדרטה האיסלאמית העתיקה ביותר שהושלמה בירושלים בין השנים 619 ל- 692. היא תוכננה ונבנתה על ידי אדריכל אסלאמי בסוף המאה השביעית והיא פלא אדריכלי שיש לראות.

האדריכל יעקב רכטר

שתכנן גם את בית ההבראה מבטחים בירושלים וכמה מבנים נוספים בארץ ובחו"ל, הוענק בשנת 1973 בפרס ישראל על תכנונו. פרס האדריכלות הישראלי שנקרא על שמו הוענק למספר פרסים בינלאומיים, בהם עורכי הדין אולריך פלסנר, בראשותו של ראש המחלקה לאדריכלות לשעבר במכון הטכנולוגי בישראל בתל אביב ופרס ירושלים לאדריכלות.
למידע מורחב על אדריכל מומלץ בירושלים כדאי לבדוק ב- indoor-arch.co.il

רייט ידוע בעיקר בארה"ב בזכות עבודתו, במיוחד בבניין Fallingwater בעיר ניו יורק, אך הוא תכנן גם מבנים לכנסיות, בתים ובתי ספר בארץ ובחו"ל.

יזיד אבן סלאם ידוע גם כארכיטקט השני של הבניין הזה

אבל הבנו רק בשנות החמישים שהאיש הזה יהפוך עבורי למודל לחיקוי בקריירה העתידית שלי כאדריכל בישראל. אלן רשום כאדריכל הן בישראל והן בארצות הברית, ואנחנו מדברים על בניינים שנבנו לפני אלפי שנים, עליהם יש מידע מוגבל. דוד אנטול ברוצקוס בנה מבנים יפים רבים בירושלים ובערים אחרות ברחבי ישראל, כמו גם מספר מבנים אחרים ברחבי העולם.

איימי והצוות שלה מציעים שירותי תכנון אדריכלי מתוך בחירת אתרים

חיפוש בתים ודירות קיימים, עריכת תוכניות, פיקוח על בנייה, תכנון חללי פנים ובחירת רהיטים. אדריכלים הוכשרו לעזור לך להשיג את יעדיך ולהדריך אותך בתהליך התכנון והבנייה.

כיום

לקוחות לפעמים שוכרים מהנדסים ישירות או זקוקים לאדריכל כדי לתאם את שירותיהם, אך יש לדון בהסדרים כאלה בפירוט עם האדריכל. ה- AIA פרסם הנחיות לשימוש באדריכלים בתכנון ובנייה של בנייני מגורים ומסחר. יש המשתמשים בגישת "שירותים ייעודיים", שם הבעלים והאדריכלים מתבקשים לבחור את התוספת הנכונה מתוך הצעה מפותחת. ברוב המקרים הלקוח יכול לבחור אדריכלים ישירות במסגרת תהליך בחירת האתר או באמצעות סקר מקוון.

לפעמים משתמשים בתחרויות אדריכלות לבחירת אדריכלים לעיצוב פרויקטים ציבוריים ופרטיים

התחרות עשויה להיות פתוחה לכל האדריכלים או מוגבלת, עם הזמנה למספר מצומצם של אדריכלים. מדריך האדריכלים מתבקש לבחור מתוך חמישה תחומי נושא, מה שמקל על חיפוש וסינון של עד חמישה מהם על פי צרכי האדריכל.

בדוק אם האדריכל

הוא חבר במכון האמריקאי לאדריכלים (AIA) וועדת האיתור ממליצה על הדירקטוריון. אם אתה רציני לפנות לאדריכל על סמך המלצות אלה, בקש ממנו לערוך תוכנית כיצד הוא יכול למצוא עבודה. בסופו של דבר, עליכם לבחור את האדריכלים שאתם מעריצים עבור עבודתם, לסמוך על המומחיות שלהם ולהרגיש הכי בנוח איתם.

תוכן עניינים

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן